moto      αγοραζοντας μεταχειρισμενο

 

θεματα
 

μουσικο σχολιο
 

σχολιο
 
 
 

προφητειες
 
 

Αποκαλυψη
 
 

σφηνακια
 
 

παιδεια
 
 

μνημη
 
 

κληρονομια
 
 

θρησκευτικοτητα
 
 

οικολογια
 
 

οικονομια
 
 

νεα
 
 

τυπος
 
 
 

info@pipini.gr

  Η κατασταση μιας μηχανης συνηθως δε φαινεται με την πρωτη ματια κι επειδη οι ερωτες μ' αυτου του ειδους τις καμπυλες ειναι κεραυνοβολοι, καλο θα ηταν να προσεξουμε καποια σημεια:

1. "Κοβουμε" πριν τη μηχανη, τον αναβατη. Αν ειναι "ινδιανος" δε μας κανει, την εχει "ξεσκισει".
2.  Ελεγχουμε στην αδεια αριθμους πλαισιου και κινητηρα για καθε ενδεχομενο κι αν ειναι καθαρη, την ημερομηνια 1ης αδειας προσεχοντας μην κυκλοφορησε κι αλλα 5-6 χρονια πριν εισαχθει.
3.  Ριχνουμε μια πρωτη ματια στο χρωμα κι αν δεν ειναι "της μανας της" ζηταμε εξηγησεις.  Ενα καλοβαμμενο συνολο μπορει να κρυβει ασχημες πτωσεις.
4.  Καλο θα ηταν να βγαλουμε τη σελλα και το ρεζερβουαρ για να δουμε στο σκελετο οχι τοσο αν υπαρχουν σκουριες, αλλα πιθανα σημαδια απο καλυμπρα ιδιαιτερα στο "λαιμο" (εχουμε δει στοκο, ακομη και σε deltabox!). 
Με την ευκαιρια τσεκαρουμε πλεξουδα, μπαταρια, καρμπυρατερ, ηλεκτρικα και κυριως, ποσο νοικοκυρης ειναι ο πωλητης κι αν εχει καταφυγει σε πατεντες ή, καλως, "τα 'χωνε".
5.  Επειδη τα χιλιομετρα γυριζουν πανευκολα, βλεπουμε την ενδειξη αλλα προσεχουμε γι ανεπαισθητα σημαδια στα κυλινδρακια του χιλιομετρητη, υπολογιζοντας πως η μεση κυρια χρηση "γραφει" συνηθως 10-15.000 km το χρονο.
6.  Κινητηρας
 Πρεπει να παρει προθυμα μπρος, αλλιως ψαχτε για προβλημα σε τροφοδοσια, αναφλεξη, συμπιεση...
 Εδω χρειαζεται η γνωμη καποιου που ξερει ν' ακουει κινητηρες κι αν δεν υπαρχει, η συνδρομη μηχανικου. Γενικος κανονας, να δουλευει ομαλα και στρωτα σ' ολη την κλιμακα στροφων χωρις ανακολουθιες, να ειναι "ευστροφη" οπερ ν' αποκρινεται αμεσα στο γκαζι, να δουλευει χωρις κραδασμους και ν' ακουγονται το δυνατον λιγοτεροι μεταλλικοι ηχοι - κατι σαν "δουλεμα-βαμβακι". Αν το αυτι σας δε συνεργαζεται, ακουμπηστε τον κινητηρα μ' ενα σιδερο, πιαστε σφιχτα την αλλη ακρη και κολληστε το στη γροθια σας ν' ακουσετε... Ηχοι ρυμικοι, αναλογοι με τις στροφες του κινητηρα μπορει να σημαινουν προβλημα οι μπασσοι σε στροφαλο, μπιελλες, κουζινετα και πιο πριμα σ' εκκεντροφορους, κοκκορακια, ελατηρια...  και κατι πιο καχυποπτο: μυριστε το λαδι του κινητηρα, γιατι καποιοι ριχνουν ακομη και βαλβολινη για να μην ακουγεται. Δικαιολογιες του στυλ: "θελει ενα μικρο service", κρυβουν συνηθως παγιδες. Ας γινει το service και κλεινετε νεο ραντεβου.
7. Καντε οπωσδηποτε μια βολτα και, αρχαιο τεστ, αφηνοντας το τιμονι σε επιπεδο δρομο πρεπει βεβαια να πηγαινει ισια χωρις ν' αναγκαστουμε ασυναισθητα να μετακινησουμε το κεντρο βαρους μας στο πλαϊ, ισοσταθμιζοντας το οποιο "τραβηγμα". Εχοντας μετρο συγκρισης, τσεκαρουμε πως τ' αλογα δεν ψοφησαν και κυριως, ποσο γρηγορα και χωρις δισταγμους τα νιωθουμε στη ροδα. Ελεγξτε κοσκινισματα, περιεργους θορυβους, φρενα, αναρτηση, πώς μπαινει στις στροφες και κυριως, αν δενει με τις αναλογιες σας -μη νιωθετε σα να καβαλατε σκυλο.
8. Στεγανοποιηση
 Ελεγχουμε για ιχνη φλαντζοκολλας, σημαδι χειρουργειου. Μετα το "πλακωμα" οσο και να την εχει πλυνει ο τυπος κατι θα δακρυσει  κι αν δε φαινεται, θα μυρισει λαδι ή αντιψυκτικο. Αν δεν ειναι σοβαρο, ευκαιρια  να ριξετε την τιμη.
9. Αμορτισερ
 Τα καλαμια δεν πρεπει να 'χουν το παραμικρο σημαδι και βεβαια να μη φτυνουν λαδι οι τσιμουχες. Τεσταρουμε πιεζοντας αποτομα τις μπουκαλες .Αν επιστρεψουν στη θεση ηρεμιας πιο αργα απ' ο,τι τις πιεσαμε, εχει καλως. Αν οχι, κι αλλο διαπραγματευτικο χαρτι. Επαναλαμβανουμε στο ψαλιδι.
10. Τελικη μεταδοση
 Γραναζια-αλυσιδα /διαφορικο, ειναι αδιαψευστοι μαρτυρες πραγματικης ηλικιας της μοτο και των συνηθειων του χρηστη. Δειτε ποσο "υγιη" ειναι τα δοντια στο πισω γραναζι και κλασσικα τραβηξτε τον μεσαιο κρικο στο τοξο επαφης του με την αλυσιδα. Πρεπει ν' αποκαλυπτεται λιγοτερο απ το μισο δοντι. Το διαφορικο δεν πρεπει να "χτυπαει" σε γρηγορες αυξομειωσεις ταχυτητας στην πορεια και να "κουμπωνουν" γλυκα και χωρις αντιρρησεις οι ταχυτητες. Για "ψευτικα κενα", ουτε λογος.
11. Φρενα
 Ελεγχος βαθμου φθορας σε δισκοπλακες (αλλος μαρτυρας ηλικιας), τρομπες, σωληνακια, κατανεμητη, αν τα πιστονακια επιστρεφουν και δεν  "δαγκωσαν" τα τσιμουχακια, διαρροες... 
12. Συμπλεκτης - κιβωτιο
 Ελεγξτε αν πατιναρει ο συμπλεκτης κι αν ακουγεται στη συμπλεξη - αποσυμπλεξη κατι σαν ...φθαρμενο ρουλεμαν. Οσο για το κιβωτιο, σας τα 'πε ολα μονο του στην πρωτη βολτα.
13. Αναλωσιμα
Δειτε προσεκτικα τις οξειδωσεις σε εξατμισεις-καζανακι ή πιθανα μπαλωματα και, μιας κι ειστε εκει, παρτε μια "τζουρια" μηπως μυριζει ακαυτο ή λαδι. Ελεγξτε λαστιχα, φωτα, τακακια, ντιζες, ψιλολογια, διαπραγματευτειτε την τιμη αναλογα με τις ελλειψεις κι ο θεος να βαλει το χερι του, οχι στο λαθος σημειο...