οδηγηση στο χιονι
            
  •   Ελεγξτε το αντιπηκτικό στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα ( τουλαχιστον 50%) και στο υγρό των καθαριστήρων, τα υγρα και το φορτιο της μπαταρίας που δεινοπαθεί απο τις χαμηλές θερμοκρασίες και την υπερκαταναλωση, τη σωστη κατανομη στα φρενα ωστε να μην "τραβαει", την ευθυγραμμιση, την ποιότητα και την πίεση των ελαστικών.
  • Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσετε για ώρες το αυτοκίνητό σας μην τραβάτε το χειρόφρενο γιατι παγωνει και δεν επανερχεται και, αν χιονιζει, σηκώστε τους καθαριστήρες από το παρμπρίζ (ειναι ομως ο καλυτερος τροπος για να σας τους σπασουν).
  • Σε πολυ χαμηλες θερμοκρασιες ξεχαστε τα "πιτσιλιστηρια". Το νερο παγωνει ακαριαια, γινεται φιλμ παγου και θα χρειαστειτε σπατουλα ή θα περιμένετε να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιωσουν οι πάγοι στα τζάμια. 
  • Ξεκινατε με πολυ λιγο γκαζι πατιναροντας ελαφρα τον συμπλεκτη κι αν ειναι απαραιτητο, με 2η ταχυτητα.
  • Προσπαθήστε να αλλάζετε ταχύτητες όσο πιο απαλά και λιγότερο γίνεται. 
  • Οι χειρισμοί  πρέπει να είναι  αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρεπει να ειναι το δυνατον ομαλοτερη. Προχωρατε αργα και σταθερα, παιρνετε τις στροφες "γλυκα" και προσοχη στο φρενο, το  ABS βοηθάει αλλά δεν κάνει θαύματα.
  • Μην μπλεκετε σε ουρες εκνευρισμενων, καποιος αγνακτισμενος θα κανει "τη στραβη". Αν δε μπορειτε να τους προσπερασετε, αφηστε τους να φυγουν.
  • Μη βαζετε το καλοριφερ στο φουλ, θα σας νυσταξει και πρεπει να ειστε σε εγρηγορση.
  • Κρατατε αποστασεις πολυ μεγαλυτερες απ' ο,τι συνηθως και προσπαθειστε να προβλεπετε τις κινησεις των αλλων αλλα και την επομενη κινηση σας για να εχετε περισσοτερο χρονο χειρισμων και αντιδρασης.
  • Σκεφτειτε πως η αδρανεια του αυτοκινητου ειναι πολλαπλασια λογω της οριακης προσφυσης και φερθειτε στα πενταλ και στο τιμονι τρυφερα (συνταγη "αυγο"). 
  • Δοκιμαστε σε καποιο ακινδυνο σημειο απαλα το φρενο για να μη βρεθειτε προ εκπληξεως οταν χρειαστει. Η αποσταση ακινητοποιησης θα σας εκπληξει.
  • Προσεξτε τις στροφες  με νερα, το βραδυ γινονται παγος που δυσκολα φαινεται και ειναι εξαιρετικα επικινδυνες.
  • Φώτα (μεσαια) πάντα αναμμένα για να μας βλέπουν και για να μην πιάνουν χιόνι.
  • Φροντίζετε ώστε το ρεζερβουάρ σας να είναι, για καθε ενδεχομενο,γεμάτο με καύσιμα. 
  • Τα στενα λάστιχα εχουν καλυτερη προσφυση ενω καλο ειναι να ξεφουσκωσουμε (3-5 psi) ομοιομορφα.
  • Οι αλυσίδες μπαινουν στους κινητηριους τροχους και μετά από κάποιες εκατοντάδες μέτρα κίνησης τις ξανατεντώνουμε.
  • Προσεχουμε αν τις φοραμε πισω μηπως δεν υπακουσει το τιμονι κι αν μπροστα, μη μας "φυγει ο κωλος" στο φρεναρισμα, επειδη οι τροχοι χωρις αλυσιδες εχουν διαφορετικη, οριακη προσφυση. Δεν ξεπερνούμε τα 50 χλμ./ώρα, ταχύτητα που πρέπει να μειώνεται αισθητά οταν διανύουμε αποχιονισμένα τμήματα, ενώ αν αυτα είναι μεγάλα πρέπει να τις αφαιρούμε γιατι καταπονούν τα λάστιχα και το σύστημα μετάδοσης και κυρίως, κόβονται. Καλο ειναι να διαθέτουμε ένα ζευγάρι γάντια εργασίας και να θυμομαστε πως οι αλυσίδες δεν είναι πανάκεια. Ειναι αχρηστες όταν η κοιλιά του αυτοκινήτου βρει πάνω στο χιόνι (τακαρισμα). 
  • Μην παρκαρετε κατω απο επικλινεις στεγες με χιονι γιατι κινδυνευετε να βρειτε τον ουρανο του αυτοκινητου στο πατωμα.
      Mε ή χωρίς αλυσίδες ομως, τη διαφορά κάνει ο οδηγός. 
    Μονο τα ερπυστριοφορα παν παντου και μονο η εμπειρια μπορει να βαλει ασφαλη ορια. Δε χρειάζεται να ρισκάρουμε αν δεν υπάρχει ανάγκη χαριν της οποιας τετρακινησης και σε καμια περιπτωση δεν ξεκιναμε οταν τα φαινομενα ειναι εντονα και σε εξελιξη. Θυμηθειτε πως καλος οδηγος δεν ειναι αυτος που τρεχει, αλλα αυτος που ξερει πότε και πού να τρεξει.